Wspieramy menedżerów NGO, by ich organizacje zmieniały świat na lepsze

IV edycja Promengo rozpoczęta!

W tym roku – podobnie jak w III edycji – spotkanie inauguracyjne i pierwsze szkolenie odbyły się w czasie jednego zjazdu. Dzięki temu nowi Promengowicze i Promengowiczki mają jeden przyjazd mniej, a znajomości zawarte w czasie spotkania otwierającego można od razu rozwijać w czasie kolejnych dni.

Zgodnie z tradycją Promengo, spotkanie inauguracyjne składało się z kilku części – uroczystego otwarcia i powitania przez Radosława Jasińskiego, dyrektora Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, prezentacji Promengo i platformy e-learningowej Kursodrom oraz części integracyjnej, w czasie której osoby uczestniczące miały możliwość zebrania się w swoich grupach i dowiedzenia się czegoś więcej o przyszłych współstudentach.rtarhrhrhrhrhrhtrewh

A wiedzieć warto, bo skład tegorocznej edycji jest bardzo zróżnicowany. Spotkały się osoby – pełniące funkcje menedżerskie – z organizacji zajmujących się pomocą socjalną, ochroną zdrowia, ekologią, rozwojem lokalnym, pomocą osobom chorym i niepełnosprawnym, prowadzące działalność edukacyjną, strażniczą, sportową i humanitarną. Z dużych miast i małych miejscowości z całej Polski. To, co łączy je wszystkie, to mocny potencjał rozwojowy, stabilność i wcześniej odnoszone sukcesy w realizacji misji.

Gwoździem programu spotkania otwierającego był wykład inauguracyjny, który wygłosił profesor Andrzej Blikle. „Turkusowa organizacji XXI wieku” to tytuł prezentacji dotyczącej efektywnego podejścia do zarządzania, które może być z powodzeniem stosowane w podmiotach III sektora (i nie tylko). Bazowanie na motywacji wewnętrznej, odpowiedzialności, włączanie w proces decyzyjny, dzielenie się – to tylko hasła, które jednak dobrze obrazują koncepcję „turkusowej organizacji” (film z wykładu będzie wkrótce dostępny na platformie Kursodrom).

Następne dwa dni (3 i 4 lutego) to już ciężka praca na pierwszym zjeździe. Około 50 uczestników i uczestniczek, połączonych w 3 grupy, zajmowało się jednym z trzech tematów: planowaniem strategicznym, marketingiem oraz fundraisingiem. 16 godzin warsztatu poprzedzone zostało obowiązkowym przejściem kursu online. A po szkoleniu – test online oraz praca wdrożeniowa. Po każdym szkoleniu Promengowiczki i Promengowicze zobowiązani są do przygotowania pracy – miniprojektu, analizy, opracowania – związanego z tematem warsztatu. Korzystać mogą przy tym z indywidualnych konsultacji z trenerami i trenerkami prowadzącymi.

Pierwszy zjazd za nami, przed nami – osiem kolejnych warsztatów. Oprócz trzech tematów wspomnianych wcześniej, na uczestników i uczestniczki czekają jeszcze: elementy prawa w NGO, zarządzanie finansami, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie projektami, zespołem oraz umiejętności interpersonalne. I tak do końca roku – ostatni zjazd w listopadzie, a zakończenie IV edycji Promengo w styczniu 2018 r.

Trzymamy kciuki za wszystkie Promengowiczki i wszystkich Promengowiczów – żeby wytrwali do końca i z pożytkiem dla siebie i swoich organizacji:)

 

 

 

 

Powrót do listy